نوشتنی‌ها

گر راه نمایی همه عالم راه است / گر دست نگیری همه عالم چاه است «سعدی»

نوشتنی‌ها

گر راه نمایی همه عالم راه است / گر دست نگیری همه عالم چاه است «سعدی»

عوام و خواص شاخه‌های درختی واحد

دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ

سلام

همواره در کشور ما اهل فن مردم را به دو دسته تقسیم کرده‌اند . عوام و خواص. و در این تقسیم‌بندی  همواره کلمه عوام حامل بار منفی بوده به شکلی که حتی برای توهین به یک فرد او را عامی می‌خوانند . اما به نظر من نه تنها قرارگیری در این دسته باعث سرافکندگی نیست بلکه عمده اعضا یک جامعه را افراد همین  دسته تشکیل می‌دهند و اگر کشوری خواهان پیشرفت باشد باید بر این بخش از جامعه تکیه کند ،  همانطور که در انقلاب‌های نقاط مختلف این بخش از جامعه باعث پیروزی انقلاب‌ها می‌شوند.

اما از ویژگی‌های بارز این بخش مهم جامعه این است که عمدتا توانایی رهبری سیستم‌های بزرگ را ندارند و بیشتر دنباله‌ رو هستند تا پیشرو . اینجاست که نقش بخش خواص جامعه نمایان می‌شود که با خودآگاهی و شناخت زمان و جامعه رهبری دیگران را بر عهده می‌گیرند . 

برای مثال در یک جامعه خواص مثل چرخدنده‌های بزرگی هستند که باعث چرخش می‌شوند ولی عوام نقش پیچ‌ها را دارند که اگر شل باشند چرخدنده‌ها از چرخش خواهند ایستاد .

نکته‌ی اساسی من در اینجا این است که برای موفقیت باید هر فرد توانایی خود را بشناسد و در حد خود تمام تلاشش را صادقانه انجام دهد و از جایگاه خود نگرانی نداشته باشد که اگر انجام کار برای خدا و نتیجه آن واگذار به خدا شود افراد نه غمگین می‌شوند و نه ترسی خواهند داشت .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی